Lloyds Certiked logo

Kantoorcrisis? 5 tips!

Kantoorcrisis? 5 tips!

Ken je dat? Een crisis op kantoor. Een storing, waar die dan ook vandaan komt, veroorzaakt door een medewerker, of medewerkers, een proces, een project dat vastloopt vlak voor de deadline, noem maar op.

Ze zijn er, crises, genoeg.

Bob de manager in boekvorm

Bob de manager in boekvorm

Kennen we Bob de manager?

Bob is een leuk initiatief van MT Management Team, Bob de manager is fictief en gebaseerd op een MT-lid die we allemaal kennen. ‘Hij doet z’n best.’

Doe jij het wel goed, manager? De ultieme managerstest!

Doe jij het wel goed, manager? De ultieme managerstest!

Heerlijk; vakantie! Tijd voor zelfreflexie, tijd om even terug te blikken, tijd voor bezinning. Geen betere tijd om je af te vragen of je het wel goed hebt gedaan en doet dan tijdens je (welverdiende) vakantie.

En dan lig je net languit aan je gehuurde privézwembad of zit je op je wankele campingstoel klaar om een selfie te nemen, gaat je telefoon. De zaak.

5 misvattingen over netwerken

5 misvattingen over netwerken

Ken je dat: je móét netwerken, maar eigenlijk heb je er geen zin. Misschien weet je niet goed hoe je het effectief moet doen of misschien denk je dat het toch niets oplevert.

Fout. Want goed netwerken heeft impact en levert daadwerkelijk iets op.

Weet je hoe je een goede out-of-office maakt?

Weet je hoe je een goede out-of-office maakt?

Je kent ze wel: De vrolijke out-of-office: ‘ Ik ben op vakantie aan het genieten van zon, zee en cocktails op een tropisch eiland’, tot aan de ultrakorte: ‘ Ik ben afwezig, uw mail wordt 12 augustus gelezen.’ 

Soms tenenkrommend en soms heel creatief bedacht. Beter is te vermelden wat en wie er wel is, maar hoe doe je dat op een goede manier en wanneer stel je eigenlijk je out-of-office in? 

Durf jij te vragen wat er beter kan?

Durf jij te vragen wat er beter kan?

Wie wil weten hoe hij of zij ervoor staat op het werk, hoeft bij sommige bedrijven zijn collega’s enkel een beoordelingsverzoek te versturen via een app.

Feedback speelt bij managers tegenwoordig een veel prominentere rol. 

Topmanager: je bent niet goed bezig

Topmanager: je bent niet goed bezig

Dat is het meest lastige: hoe vertel je iemand – en in dit geval een manager – dat hij/ zij eigenlijk niet zo goed is als gehoopt of: erger als hij/zij zelf denkt?

De meeste coaches zien vermijdend gedrag hierin. Want hoewel leiderschapskwaliteiten statistisch gezien normaal verdeeld zijn, denkt 80% van de topmanagers dat hij een meer dan gemiddelde leider is.

3 valkuilen van continu verbeteren

3 valkuilen van continu verbeteren

Herken je dat, continu in dezelfde organisatorische valkuil stappen, omdat je niet goed weet hoe het anders kan?

Of omdat het nu eenmaal zo beschreven staat en dus volg je het op. Je bent niet de enige. 

Risicogestuurd auditen in de nieuwe ISO

Risicogestuurd auditen in de nieuwe ISO

In ISO 9001:2015 is het onderwerp ‘risico’ zo verweven, daar moeten we iets mee.

Was het in de ‘oude’ ISO-norm risico nog gericht op preventieve maatregelen treffen, is het nu prominent aanwezig. Ook het auditen wordt in de nieuwe ISO  gestuurd wordt op risico's, zodat je sneller kunt focussen en schakelen op wezenlijke zaken. 

Verbreed je pad naar de top

Verbreed je pad naar de top

Merk jij ook dat hoe hoger je op de arbeidsladder klimt, hoe smaller de weg naar de top wordt?

Je bent niet de enige, de vraag is: hoe beweeg je je op dat smalle pad. Waar moet je opletten? En vooral, welke kwaliteiten moet je bezitten om er eerder te komen. 

 

Ziekenhuizen worden onbestuurbaar?

Ziekenhuizen worden onbestuurbaar?

Ziekenhuizen dreigen steeds vaker onbestuurbaar te worden. Door de toegenomen complexiteit, de risico’s en de Wet Normering Topinkomens (WNT) wordt het steeds lastiger geschikte bestuurders te vinden.

Een groep van tientallen prominente ziekenhuisbestuurders, toezichthouders en headhunters luidt de noodklok. 

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Certiked Lunch & Learn

Lunch & Learn

Regelmatig organiseren wij een kosteloze, informele Lunch & Learn bij ons op kantoor. Tijdens de lunch kunt u al uw vragen stellen en kennis delen over kwaliteitsmanagement, kennismanagement, risicomanagement en aanverwante onderwerpen. 

De eerstvolgende Lunch & Learn vindt plaats op donderdag 14 september 2017. Meld u nu aan! 

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer