Lloyds Certiked logo

In 9 stappen naar de top

In 9 stappen naar de top

Ken je dat: je blinkt uit, maar het wordt op een of andere manier niet opgemerkt/ opgepakt. En je weet eigenlijk ook niet wat jij kunt bijdragen om wel opgemerkt te worden binnen je organisatie.

Of: wil je net een stapje hoger op de ladder, je werkt keihard en niemand ziet het. Wat dan?

Betere processen met flow: 3 tips

Betere processen met flow: 3 tips

Processen worden vaak geassocieerd met checklijsten, formulieren en regels. En met een hete adem van een toezichthouder in je nek.

Vraag teamleden of ze betere processen willen en ze beginnen met hun ogen te rollen. Want betere processen hangt vaak samen met bureaucratie. Maar het kan makkelijker.

Lean vooral toegepast voor Customer excellence

Lean vooral toegepast voor Customer excellence

Blijft Lean? Of is het een hype? En waar en hoe wordt Lean toegepast? KPMG deed er onderzoek naar en noemde dit The Lean Journey waaraan 269 Nederlandse organisaties meededen.

Het onderzoek toonde aan dat de Lean-methodiek wereldwijd aan terrein wint.

Een horizontale organisatie? Doe de BMP Maturity check

Een horizontale organisatie? Doe de BMP Maturity check

Als u een horizontale of procesgerichte organisatie heeft, leidt die op veel gebieden tot betere resultaten.

Want wist u dat horizontaal organiseren hogere kwaliteit levert, snellere doorlooptijden, minder verspilling en ook tevreden klanten. Hoogste tijd dus om horizontaal te gaan.

Durf jij op te vallen, manager?

Durf jij op te vallen, manager?

Een mooie blog van ondernemer Allard Droste. Hij mist wat in het bedrijfsleven, namelijk: durf.

We breken niet meer uit het keurslijf waar we vroeger in geperst zijn. Of jij wel? Aan de slag met durf.

Hij komt er weer aan: Jaarcongres Kwaliteit

Hij komt er weer aan: Jaarcongres Kwaliteit

Op 10 oktober vindt weer het Jaarcongres Kwaliteit plaats. Dit jaar is het thema: 'Durf anders te denken; Focus op eenvoud'. Op deze dag ontdek je wat er voor nodig is om de eenvoud te bereiken die succesvolle organisaties kenmerkt.

In 6 stappen op weg naar groei, kwaliteit en winst

In 6 stappen op weg naar groei, kwaliteit en winst

Uit onderzoek onder top executives en kwaliteitsprofessionals dat is uitgevoerd door de ASQ en Forbes Insights blijkt dat steeds meer organisaties op managementniveau een sterk commitment hebben om het kwaliteitsniveau op alle fronten te verhogen.

Vrouwen en de werkvloer, de vooroordelen

Vrouwen en de werkvloer, de vooroordelen

Er zijn nog steeds veel vooroordelen over vrouwen op de werkvloer. En stereotypen vrouwen ook. Dat was toch passé?

Het is slecht voor de mensheid én voor organisaties die zo getalenteerde medewerkers mislopen. Want – geloof het of niet – er bestaat nog dat beeld van vrouwen die stoppen met werken om met de kinderen en hun vriendjes cakejes te bakken.

Word een effectieve lean-leider!

Word een effectieve lean-leider!

Lean kent een heel groot misverstand; dat het alleen de werkvloer aangaat. Maar het is meer dat dat. Bij lean gaat het om continu verbeteren van organisaties op basis van waarde voor klanten en respect voor medewerkers.

Uiteraard spelen leidinggevenden hierbij een cruciale rol.

Van trage naar pijlsnelle besluitvorming

Van trage naar pijlsnelle besluitvorming

Auto’s veranderen in rijdende computers. De data die auto’s genereren bevat veel waardevolle informatie, over bijvoorbeeld de voertuigeigenaar, rijgedrag, technische status van het voertuig. Veel partijen zijn erg geïnteresseerd in de informatie. Denk aan fabrikanten, overheden, importeurs, autodealers en brancheverenigingen (zoals Bovag).

De overheid ziet dit en wil niet achterblijven.

Klantbeloften maakt schuld

Klantbeloften maakt schuld

Steeds meer beloven we aan klanten en klanten worden steeds meer ‘picky’. Terecht ook, want beloften maakt schuld. Maar hoe doe je dat nou goed en snel, de klantbeloften waarmaken?

Een aantal tips die je wegwijs maken in klantbeloften en waarmee je direct aan de slag kunt.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Certiked Lunch & Learn

Lunch & Learn: Blik op Werk

Regelmatig organiseren wij een kosteloze, informele Lunch & Learn voor alle Blik op Werk (aspirant-) keurmerkhouders bij ons op kantoor. Een inspirerende en informele lunch waarin we kennismaken en waar ruimte is voor al uw vragen.

De eerstvolgende Lunch & Learn vindt plaats op donderdag 26 oktober 2017. Meld u nu aan! 

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer