Lloyds Certiked logo

Kwaliteitsmanagement in ontwikkeling

Kwaliteitsmanagement in ontwikkeling

Kwaliteitsmanagement begint uit zijn jasje te groeien, zo claimt Management Impact en weidt daar een drieluik aan. Het eerste deel geeft een beeld over de ontwikkeling van kwaliteitsmanagement.

7 don’ts voor nieuwe bazen

7 don’ts voor nieuwe bazen

Heb je een leidinggevende nieuwe functie, dan wil je natuurlijk goed starten. Zet je meteen de trend voor je aankomende periode in de organisatie. Starten in een nieuw organisatie zijn vooral de eerste honderd dagen cruciaal. Maar, let op: het omgekeerde geldt ook.

5 punten voor ontwerpen van werkproces

5 punten voor ontwerpen van werkproces

Ga je een werkproces ontwerpen, dan zijn er in principe 5 uitgangspunten. Zorg dat je bij het hanteren van deze uitgangspunten je processen dusdanig inricht dat je ze kunt digitaliseren. Belangrijk voor een goed procesontwerp is dat deelnemers in de procesworkshop kunnen terugvallen op de punten.

Werknemers willen complimenten en uitdagingen

Werknemers willen complimenten en uitdagingen

Het laatste kwartaal staat in de startblokken en dus is het tijd om te kijken naar salarisverhogingen en bonussen. Maar, leuk hoor al dat geld, het onderzoek van Nuon bevestigt dat medewerkers vooral een oprecht compliment van hun manager waarderen. Sterker nog: complimenten gaan boven loonsverhoging, en, geen complimenten, geen waardering.  

Chagrijnige werknemers presteren beter

Chagrijnige werknemers presteren beter

En dat blijkt uit onderzoek. Dus allemaal de mondhoeken laten hangen, het korte lontje aan en de irritatielevel op 10. En alle bekende adviezen ten spijt, want het blijkt uit onderzoek: gelukkige werknemers zijn niet per definitie betere werknemers. Sterker nog, de onderzoekers hebben ontdekt dat het juist het tegenovergestelde is.

Creëer procesvertrouwen door deelname en eigenaarschap

Creëer procesvertrouwen door deelname en eigenaarschap

Sommige samenwerkingsprocessen nemen soms bijzondere wendingen. Dan lijkt de opstelling van partners grillig en onvoorspelbaar. Met een plotselinge besluitvorming en een onverwachte uitkomst. We noemen dat rommelige samenwerkingsprocessen, waar leiden die toe?

Deze gevaarlijke karaktertrekken ruïneren je carrière

Deze gevaarlijke karaktertrekken ruïneren je carrière

Sommige sterke punten zijn ook juist je valkuilen. Waarschijnlijk heel herkenbaar. Over welke punten hebben we het hier?

Onder andere over hoge intelligentie, goed leervermogen, lekker ambitieus zijn en soepele sociale vaardigheden. Deze helpen je stuk voor stuk succesvol te zijn in je werk. Vaak gaan juist die eigenschappen samen met karaktertrekken die in eerste instantie gunstig lijken.

In 9 stappen naar de top

In 9 stappen naar de top

Ken je dat: je blinkt uit, maar het wordt op een of andere manier niet opgemerkt/ opgepakt. En je weet eigenlijk ook niet wat jij kunt bijdragen om wel opgemerkt te worden binnen je organisatie.

Of: wil je net een stapje hoger op de ladder, je werkt keihard en niemand ziet het. Wat dan?

Betere processen met flow: 3 tips

Betere processen met flow: 3 tips

Processen worden vaak geassocieerd met checklijsten, formulieren en regels. En met een hete adem van een toezichthouder in je nek.

Vraag teamleden of ze betere processen willen en ze beginnen met hun ogen te rollen. Want betere processen hangt vaak samen met bureaucratie. Maar het kan makkelijker.

Lean vooral toegepast voor Customer excellence

Lean vooral toegepast voor Customer excellence

Blijft Lean? Of is het een hype? En waar en hoe wordt Lean toegepast? KPMG deed er onderzoek naar en noemde dit The Lean Journey waaraan 269 Nederlandse organisaties meededen.

Het onderzoek toonde aan dat de Lean-methodiek wereldwijd aan terrein wint.

Een horizontale organisatie? Doe de BMP Maturity check

Een horizontale organisatie? Doe de BMP Maturity check

Als u een horizontale of procesgerichte organisatie heeft, leidt die op veel gebieden tot betere resultaten.

Want wist u dat horizontaal organiseren hogere kwaliteit levert, snellere doorlooptijden, minder verspilling en ook tevreden klanten. Hoogste tijd dus om horizontaal te gaan.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Certiked Lunch & Learn

Lunch & Learn: Blik op Werk

Regelmatig organiseren wij een kosteloze, informele Lunch & Learn voor alle Blik op Werk (aspirant-) keurmerkhouders bij ons op kantoor. Een inspirerende en informele lunch waarin we kennismaken en waar ruimte is voor al uw vragen.

De eerstvolgende Lunch & Learn vindt plaats op woensdag 4 april 2018. Meld u nu aan! 

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer