Lloyds Certiked logo

Boekentip van de maand: ‘Uber voor alles’

Boekentip van de maand: ‘Uber voor alles’

In ‘Uber voor alles’ laat schrijver van het boek/journalist Rens Lieman de gevolgen zien van de opmars van on-demand-bedrijven als Uber, Deliveroo en Airbnb. Een leuke en interessante eye opener, een mooi boek om de stille uurtjes mee te vullen.

De overstap: the day after

De overstap: the day after

15 september 2018 ligt inmiddels achter ons, ‘uur nul’ voor de overstap naar ISO 9001:2015. U heeft met succes tijd en moeite geïnvesteerd in de transitie naar de nieuwe norm. Maar nu? Wat is de volgende fase? Hoe kan uw organisatie maximaal profiteren van de toepassing van de nieuwe norm?

4 tips voor succes van hands-on executiekracht

4 tips voor succes van hands-on executiekracht

Er is een grote behoefte aan goede hands-on executiekrachten. Vooral bij grote transformaties leidt een gebrek aan een goede executiekracht nogal eens tot vertraging en toename van kosten. Onnodig, vinden Joost Tolboom en Rob IJsseldijk. Deze zeer ervaren consultans geven 4 tips over hoe hands-on executiekracht bijdraagt aan het succes van grote transformaties. 

Zonder platform telt u niet meer mee

Zonder platform telt u niet meer mee

Platformen zijn net meer weg te denken uit onze samenleving. En momenteel met een grote opmars bezig. Het platform zal in in elk sector een betekenis gaan hebben. Dat is de overtuigende mening van Martijn Arets, ondernemer en onderzoeker bij de Universiteit Utrecht. En: ‘Niet meedoen is geen optie.’ Zonder platform telt u niet meer mee. Het gaat allemaal om verbinding leggen en krijgen.

Kwaliteitsverbetering met de check sheet

Kwaliteitsverbetering met de check sheet

Ben je op zoek naar een kwaliteitsverbetering in jouw bedrijf? Denk dan eens aan de ‘check sheet’. Dit is een kwaliteitsinstrument. Hiermee stel je eenvoudig vast hoe vaak een bepaald probleem zich voordoet.

Tien tips om een blunder goed te maken

Tien tips om een blunder goed te maken

Blunderen. Wie doet het niet weleens. En soms is sorry zeggen alleen niet genoeg om het goed te maken. Zeker als je echt te ver bent gegaan. Gelukkig kunnen kansen zich altijd keren en dus betekent dat schouders eronder. Zet je blunder direct recht en ga er zeker niet van uit dat het zomaar overwaait. 

Nieuwe ISO 19011 voor auditen gepubliceerd!

Nieuwe ISO 19011 voor auditen gepubliceerd!

De nieuwe ISO 19011:2018, de internationale norm voor het auditen van managementsystemen, is gepubliceerd. Deze norm geeft nog betere handvatten dan de vorige editie, en past goed bij de nieuwe managementsystemen die zijn gebaseerd op de High Level Structure. De Nederlandse vertaling van deze norm is na de zomer beschikbaar.

Woord en Daad eerste NGO met Gouden Oor Erkenning

Woord en Daad eerste NGO met Gouden Oor Erkenning

Certiked heeft op 18 juli Woord en Daad als eerste NGO de erkenning ‘Gouden Oor’ uitgereikt. Dit is een keurmerk voor organisaties die aantoonbaar goed scoren in het luisteren naar hun klanten. Certiked was onder de indruk van het effect van projectmatig werken op klantgerichtheid van deze organisatie in ontwikkelingssamenwerking.

Kwaliteit is verwarrend eenvoudig

Kwaliteit is verwarrend eenvoudig

Redelijke tegenstelling, niet waar? Heb je je manager wel eens gevraagd wat hij van jou verwacht? Of heb je al eens aan een klant gevraagd wat hij zou missen als jij er niet meer werkzaam bent bij het bedrijf? Zou je dat überhaupt willen weten? Managementcoach Jan van Setten vroeg deze prikkelende vragen op het Nationaal Kwaliteitscongres.Een wervelwind die in hoog tempo aanzette tot anders denken, omdenken. 

Hoe haal je profijt uit incident- en kwaliteitsmanagement?

Hoe haal je profijt uit incident- en kwaliteitsmanagement?

Organisaties streven over het algemeen altijd naar groei, al is dit voor iedere bedrijf niet altijd even makkelijk. Om een bedrijf te laten groeien, moeten alle neuzen dezelfde kant op staan, naar detoekomst. Ook dit is niet altijd even makkelijk om voor elkaar te boksen.

Kosteloos overstappen bij Certiked

Kosteloos overstappen

U wilt een kwaliteitssysteem dat de professionals in uw organisatie helpt hun werk beter en efficiënter te doen? Dan kiest u voor Certiked, de certificeerder die dat begrijpt en laat zien in de praktijk.

Ons uitgangspunt: kwaliteit draait om uw klanten, uw professionals en uw bedrijfsresultaten. Uw kwaliteitssysteem moet toepasbaar en praktisch zijn. En: bij Certiked kunt u kosteloos overstappen!

Lees meer

Gefaseerd certificeren bij Certiked

Gefaseerd certificeren

Een certificeerbaar kwaliteitssysteem opzetten is voor veel organisaties een heel project. In dat project worden keuzes gemaakt: waar moet zo’n systeem aan voldoen? Wat moet worden vastgelegd? Wanneer is het goed genoeg? Wie moeten erbij betrokken worden? Welke middelen zijn nodig?

Certiked realiseert zich dat ‘een kwaliteitssysteem’ geen alledaagse kost is, en biedt daarom een traject van ‘gefaseerd certificeren’ aan.

Lees meer